А на вулиці Коцюбинського ми побачимо один чудовий і дуже дивний нюанс. Торгово-розважальний центр «Міст-сіті» зведений на території старого історичного кварталу, який був повністю знесений. З усього кварталу збереглася одна-єдина будівля, в якій розташовувалася маленька стара синагога. Сьогодні цей острівець з минулого буквальним чином сховався всередині грандіозного сучасного комплексу. Причому, що цікаво, над синагогою навіть не проходять жодні комунікації — всі кабеля спеціально винесені назовні. Синагога унікальна не тільки своїм розміщенням. По-перше, це одна з двох синагог перших десятиліть 20-го століття, в якій молилися за нусаху ашкеназі. Нусах — це набір молитов, вживаних в тій чи іншій громаді. Основні молитви у всіх євреїв однакові, але другорядні можуть варіюватися — як самі молитви, так і порядок їх вимови. Здавалося б, в Катеринославі, як і в усій Російській імперії та Польщі, всі євреї — ашкеназі, тут ніколи не було сефардів (ашкеназі — вихідці з Германіі, сефарди — з Іспанії). Але річ у тому, що на той час більшість синагог стали хасидськими, а хасиди свій нусах створювали саме на основі сефардського, більш «каббалістичного». У деяких документах синагога навіть згадується під назвою «Ашкеназ».
Синагога залишалася чинною протягом всього часу свого існування, з перервою на час німецької окупації — а цим можуть похвалитися лише кілька синагог на території колишнього СРСР.
Синагога діяла з 1880 року. У 1934 році, після закриття всіх міських синагог, залишалася єдиною в місті. Після війни, в 1946 році вона відкрилася знову. До 2000 року, коли громаді повернули колишню Велику синагогу, ця синагога залишалася центром єврейського життя Дніпропетровська, тут був офіс головного рабина Шмуеля Камінецького.
-
-
А на вулиці Коцюбинського ми побачимо один чудовий і дуже дивний нюанс. Торгово-розважальний центр «Міст-сіті» зведений на території старого історичного кварталу, який був повністю знесений. З усього кварталу збереглася одна-єдина будівля, в якій розташовувалася маленька стара синагога. Сьогодні цей острівець з минулого буквальним чином сховався всередині грандіозного сучасного комплексу. Причому, що цікаво, над синагогою навіть не проходять жодні комунікації — всі кабеля спеціально винесені назовні. Синагога унікальна не тільки своїм розміщенням. По-перше, це одна з двох синагог перших десятиліть 20-го століття, в якій молилися за нусаху ашкеназі. Нусах — це набір молитов, вживаних в тій чи іншій громаді. Основні молитви у всіх євреїв однакові, але другорядні можуть варіюватися — як самі молитви, так і порядок їх вимови. Здавалося б, в Катеринославі, як і в усій Російській імперії та Польщі, всі євреї — ашкеназі, тут ніколи не було сефардів (ашкеназі — вихідці з Германіі, сефарди — з Іспанії). Але річ у тому, що на той час більшість синагог стали хасидськими, а хасиди свій нусах створювали саме на основі сефардського, більш «каббалістичного». У деяких документах синагога навіть згадується під назвою «Ашкеназ».
Синагога залишалася чинною протягом всього часу свого існування, з перервою на час німецької окупації — а цим можуть похвалитися лише кілька синагог на території колишнього СРСР.
Синагога діяла з 1880 року. У 1934 році, після закриття всіх міських синагог, залишалася єдиною в місті. Після війни, в 1946 році вона відкрилася знову. До 2000 року, коли громаді повернули колишню Велику синагогу, ця синагога залишалася центром єврейського життя Дніпропетровська, тут був офіс головного рабина Шмуеля Камінецького.